" لیپیونشکا "

چکانی دیوان                          لیو ٹالستوی 

  کریم بلوچ _ تهل

                                      " لیپیونشکا "

     یک پیرزال و یک پیر مردے هست ات که آهان ءَ چـُـک و بچے نیست ات . یک
  روچے پیرمرد ، ڈگار ءِ شوم کنگ ءَ شت و پیرزال ، لوگ ءَ نان ءِ پچگ و دیگ
  ءَ ، گلائیش بیت .پیرزال ءَ روگنی و سیسرکیں نان  پَهت ( پَتک ) انت و
  گوئشت ئی :
      _ اگں ما را چک و زهگے بوتیں ، په وتی پت ءَ نیں ، آ ، نگن و
  سیسرکاں برت ؛ هنوں من کئی گون ءَ  ، راه اش دیاں ؟
      اناگت ءَ چه لوکهاں ، کسانیں بچلکے دَر کـَپت و گوئشت ئی :
      _ سلامالیک منی دلدوستیں مات !...
      و پیرزال ءَ هیرانی ءَ جست کت و در رائینت :
      - چه کجا تو ، منی ننلیں بَچ _ ودی بیت ئے ؟ و تئی نام کے انت ؟
      و بچلک گوئشت :
      _ تو منی ماسی جان ، لوکهاں ، جلک ءَ رِست انت و چهرگ ءَ ایر کت
  انت، من همودان ودی بیتاں . منی نام " لیپیونشکا " انت . منی ماسی جان
  سیسرک و نگناں من ءَ بدئے ، من وتی پت اش سر کناں .
      پیرزال ءَ وش بیت و گوئشت :
      _ تو سر کت اش کنئے " لیپیونشکا " ؟
      _ هـو ، منی ماسی جان، سر اش کناں ...
      پیرزال روگنی و سیسرک ءِ ناناں ، دَزمالے ءَ بست انت و وتی بچلک ئی
  دات انت . لیپیونشکا ، آهاں زرت و ڈگار ءَ تچان بیت .
      ڈگار ءَ ، آئی ءِ راه ءَ برزیں بندے ودی بیت ؛آ ، کوکار کت :
      _ منی پت ، منی میریں پت ، من ءَ چه اے برزیں بند ءَ ، به گوازیں .
  من ترا په ، ورگ آرتگ.
      پیرمرد ءَ اشکت که چه ڈگار ءِ بنداں ، کسے آئیا  توار کنگ انت. شت
  آواز ءِ رندا و وتی بچ ءِ ودی کنگ ءَ ؛ ودی ئی کت و چه بندئی گوازینت و
  گوئشت ئی :
      _ تو منی بچ ، چه کو و چه کجا ئے ؟
      بچلک جواب دات :
      _ من منی پت ، ماں لوکهاں بیتگ اوں ، _ و پت ءَ ورگاں دات انت .
      پیر مرد ءَ نشت و ناهاری ءِ ورگ ءَ گلائیش بیت ، و بچلک گوئشت :
      _ منی پت ، من ءَ اجازت انت که من ڈگار ءَ شوم و ننگار به کناں  ؟
      و پیر مرد ءَ گوئشت :
      _ تو شوم کـَنـَـگ ءَ نه زان ئے و تئی دست ءَ نه بیت .
      بلے لیپیونشکا ، ننگار ءَ زرت و ڈگار ءِ شوم  جَـنـَــگ ءَ لـَـگّ
  ات. شوم جناں و شئیر جنان ات.
      چه همے ڈگار ءِ کش ءَ ، هزگاریں مردے گوزان ات ، دیست ئی که پیر مرد
  نشتگ و ناهاری ورگ انت ، بلے اپس ، تهنا ننگار کنان انت . هزگاریں مرد ءَ
  چه رکشه ءَ ایرکـَپت و پیر مرد ئی گوئشت :
      _ پیر مرد ، چون تئی اپس ، یک و تهنا ننگار کنگ و شوم جنان انت ؟
      و پیرمرد جواب دات :
      _ پرچا ، اوداں منی بچلک ننگار کناں و شئیر جنان انت .
      هَزگار و زرداریں مرد نزیک ءَ شت ؛ شئیری اشکت انت و "‌لیپیونشکا " ئی دیست .
      و هزگاریں مرد ءَ گوئشت :
      _ پیر مرد !  بچلک ءَ منا په بهای ءَ بدئے !
      پیر مرد ءَ جواب دات :
   تو چے گوئش ئے ، نه ، من کس ءَ په زر ءَ نه دیان ئی ؛ منی کس ، همے
  یکیں انت و بس.
      بلے " لیپیونشکا " پیر مرد ءِ گوش ءَ گوئشت :
      _ منا بها بکن منی پت ، من چه آئی ءِ کرّ ءَ تچاں .
      پیر مرد گڑاں بچلک ءَ سودا کت و په سد روبل ءَ دات . هزگار و زردار
  ، زراں دات ، بچلک ئی زرت ؛ دزمال ءَ پیچت و کیسگ ءَ کت . هزگار ، شت لوگ
  ءَ ، و وتی جن ئی گوئشت :
      _ من پر تئی دل وشی ءَ  ، پر تو ٹیکی اے آرتگ !
     زال ءَ جست کت :
      _ چے اے باریں ؟ پیش ئی دار !
      هزگار ءَ دزمال چه کیسگ ءَ کش ات ،تل پچ ئی کرت ، دزمال ءَ هچ چی مان
  نیست ات . " لیپیونشکا " وهدان  وتی پت ءِ نیمگ ءَ تتکگ ات .

                                                      *******
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد