پرچا موداں اسپیت و ریشاں سیاه انت !

چیر و اندریں کوٹی     یا 

                        پرچا موداں اسپیت و ریشاں سیاه انت !
                              ( رودرآتکی  آزمانک )

ایزابل پینکنشتادت / کریم بلوچ - تهل

        یگبرے بادشاهے پـَـٹ و گیاواناں روان ات . اناگت ءَ آئیا هَیرانی مردمے دیست .

Почему волосы седые, а борода чёрная, фото
         بادشاه پول کت : - پرچا تئی مود اسپیت و تئی ریش سیاه انت ؟

         هیرانی مرد پسو دات : - پرشی که منی مود باز پیسرتر چه منی  ریش رُستگ انت .

         بادشاه چه جواب ءَ وَش و هیران بوت . نوں بلے مردی پرمات :

         - تو تاں که منی دیم ات نود و نه رند ندیستگ ، پیکه پسوے که من ات گوئشتگ ، کس ءَ مگوئش ئے .

         بادشاه وهدے که وتی کلات ءَ برگشت ، وتی وزیری توار کت و پول ئی کت :

        - پرچا مردم ءِ موداں پیش چه آهانی  ریشاں اسپیت بنت ؟


         وزیر پسو دات نکت . آ چشیں جستانی جواب ءِ زانگ ءَ کدیں جهد نکتگ ات . بلے آ هُژیارے ات . وزیر چه بادشاه ءِ یکے چه گــُـلاماں پول کت : بادشاه په سَئیل و سواد ءَ مرچی کجا شتگ ات ؛ پدا درکپت و هما پـٹ و گیاواناں په تر و گرد شت و هما اسپیت مود و بگی سرگیں مردکی دیست .

        پولی کت : - تو منا بگوئش که پرچا تئی مود اسپیت و تئی ریش سیاه انت ؟

        آ پسو دات : - من اے جست ءِ پسو ءَ ترا گوئشت نکناں .

        - من بادشاه ءِ وزیراں . تو اگں منی پسّو ءَ مد یئے من ترا بندیگجاه ءَ بند کناں ، بلے اگں منا بگوئش ئے  من ترا هزار تنگهیں ( تلاه - سُهر ءِ) زر ءَ دیاں .

        هیرانی مرد پسو دات :
        - منا نود ونه تنگه ءِ زر بدئے بس انت !

Визирь не знал ответа, фото
        - اے چونیں هوڈیں مردکے که اینچو باز کم زری  لوٹ اِت. - بادشاه ءِ وزیر وتی دل ءَ گوئشت و رندا شت بادشاه ءِ کرّ ءَ .

        وهدے که بادشاه ءِ جُست ءِ پسوی دات ، بادشاه سرپد بیت که چے بیتگ و پرماتی که هما دمان ، آ هیرانی مردک ءَ بیار انت .

лицо короля на монетах, фото
        - چون تو دل کت که منی هبر ءَ دو بکن ئے ؟ - بادشاه آئی ءِ سرا گوانک جت .

       - نه واجه ! نه هچ دابے من شمئی هبر ءَ دو نکتگ . من پوره شمئی هبر ءِ برابر ءَ کتگ ! - مرد ءَ بادشاه ءِ جواب ءَ دات .

       - چون گــُـڑا ؟ - بادشاه هیرانی ءَ پول کت .

       - من وزیر ءَ هچی نگوئشت تاں وهدے که من نود و نه گــَـشت بادشاه ءِ دیم و شبین ءَ که اے تنگهاں نکش ات ندیست .

       بادشاه ءَ اے جواب همینچو وَش و دوست بوت که بادشاه هیرانی مرد ءَ وتی هزانگدار کت و هیرانی مرد چه بادشاه ءِ نزیکیں مردماں بوت .

король сердится, фото
        رند چه چیزے وهد ، بادشاه لوٹت که وتی زرانی هساب و هزانگدار ءِ کار ءِ باره ءَ بزانت . دیستی که زری گیش و سک گیش بیتگ انت . باز وَش بوت و وتی هزانگداری جوانیں دادے دات . 

       بلے همینچو که بادشاه چه هزانگدار ءِ کار و کرد گیشتر وَش بیتگ ات همینچو وزیر ءَ چه هزانگدار گیشتر بد یهتگ ات .

       شپ و روچ وزیر پگر کنان ات که چوں هزانگدار ءَ چه اوداں گار بکنت . یگبرے شاهی گوئشت که تئی هزانگدار تئی زراں چه تئی هزانگ دزی کناں و وتی لوگ ءَ براں و چیردیان انت .

казначей, фото

        بادشاه که اے گپ اشکت ، گوں وتی گلاماں هزانگدار ءِ لوگ ءَ شت .

король отправился к казначею, фото
        بادشاه ءِ گلام و مردمان هزانگدار ءِ سرجمیں لوگ ءِ جهل و برز و ٹنگاں چارست ، بلے هچ چیز اش ودی نکت . ماں همے وهد وزیر بندیں کوٹی یے ودی کت .

        - اَه هان ،  هـَــــؤؤؤ ! - وزیر گوانک جت ؛ - چیر و اندریں کوٹی یے !

в доме у казначея, фото
         بادشاه پرمات که کوٹی ءِ دروازگ اش پَچ کت . کوٹی پهک هالیگ و هورک ات هچ چی اوداں نیست ات .

визирь, фото
        بادشاه پهک هیران ات و پولی کت :

        - چے یے اے چیر اندریں کوٹی ؟
король удивляется, фото
        - میریں بادشاه من سک شمئی منتواراں که شما منی سرا اهتبار کتگ و پر من اش نیکی کتگ ، من اش کار داتگ و وتی کِرّ ءَ داشتگ ، شمئی سرجمیں دادانی گون ءَ ؛ بلے من پیکه وتی نیزگاری ءَ مه شموشاں . په همے هاترا من هر روچ اے هورکیں کوٹی ءِ تها آتکگاں تاں وتی پیشی نیزگاری ءَ کدیں بهیال مه کناں که من هما پیشی و ادناییں مردماں که مودی اسپیت و ریشی سیاه انت که یکروچے شما ماں گیاواناں دیستگ .

скромность, фото
      - من زانت که تو زانتکاریں مردمے ئے ، - بادشاه پسو دات ؛ - بلے من هنوں سرپد بوتاں تو سک شهزانت و هُژیاریں مردمے ئے .

       گڑاں بادشاه وتی وزیر گلینت و هزانگداری ، وتی وزیر کت .

                                             ٭٭٭٭٭
نظرات 1 + ارسال نظر
سحر خانمممممممم پنج‌شنبه 22 بهمن 1394 ساعت 19:19 http://maloosak.69.mu

سایت خیلی قشنگی ساختید...خیلی خوشحال شدم دوباره به وبتون اومدم
66185

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد